© Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur
Ministerie start campagne ‘Zo schattig dat het pijn doet’
dinsdag 4 november
knmvd.nl - Het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN) is gestart met de campagne ‘Zo schattig dat het pijn doet’. De campagne roept (toekomstige) huisdiereigenaren op om zich vooraf goed te verdiepen in de aanschaf van een huisdier en bewust te kiezen voor een gezond dier dat past bij hun thuissituatie.
Bewustwording en verantwoordelijkheid
De campagne legt de nadruk op het belang van een weloverwogen beslissing bij de aanschaf van een huisdier. Een dier is geen tijdelijke aankoop, maar een verantwoordelijkheid voor vele jaren. Het ministerie wil consumenten bewustmaken van de risico’s van impulsaankopen, de gevolgen van erfelijke afwijkingen en de noodzaak van goede zorg en socialisatie.
Toolkit voor dierenartsen
De KNMVD ondersteunt de campagne van harte en moedigt dierenartsen aan om de boodschap actief uit te dragen in de praktijk. Om hierbij te helpen, is er een toolkit voor dierenartsen beschikbaar met communicatiemateriaal, tips en voorbeeldteksten voor gebruik in de praktijk en op sociale media.
Lees verder...
Ministerie start campagne ‘Zo schattig dat het pijn doet’